Jaume J. Dt 14 Abr 2009, 00:22
Hola! Tinc un seguit de propostes que m'agradaria que la vostra candidatura pugui estudiar amb temps. La primera és una proposta que jo vaig plantejar fa molts anys en assamblea de presidents a l'actual directiva. Es tractaria de remodelar l'actual lliga provincial de Barcelona. Es dividiria en dues fases. En la primera fase, fer grups més petits (menys de 10 equips, per exemple, podrien ser 6 ó 8 equips per grups). A la segona fase s'enfronterien en play-off d'ascens els equips classificats a la part superior de la classificació de la primera fases i per altra banda també es faria un play-off de descens amb els equips classificat a la part inferior. Pujarien els primers classificats del play-off d'ascens i baixarien els últims classificats del play-off de descens. Es mantindrien a la categoria la resta d'equips. Això reduïria moltíssim els partits que "s'arreglen". A la meva proposta fa molts anys el Sr Orlando em va dir que era un sistema complicat i que entre els clubs de petanca molta gent no entendria aquest sistema. La proposta es va desestimar sense passar-la a votació. Jo segueixo pensant que la proposta pot ser una millora important per a la lliga. Cal que recuperi força aquesta gran lliga de Barcelona. És la competició que mou més gent a tota Espanya. Fins i tot, mou més gent que el major torneig nacional o internacional celebrat a França. Possiblement ha guanyat nivell però ha perdut amplitud: a la temporada 97 - 98 es comptaven 23 grups a 6ª divisió masculina. La lliga 2008 - 2009 només ha comptat amb 9 grups a 6ª divisió. No crec que s'hagi de carregar la culpa d'aquesta baixada progressiva al Sr Orlando: només espero que s'estudii el problema i miri d'aturar la disminució d'equips inscrits a la lliga. Això també significa una reducció d'ingressos i menys jugadors a la competició més econòmica de la temporada. Una altra dia us explico més propostes. Salutacions a tothom!